SEKRETARIAT PERSADA UNIMAS: PESERTA KURSUS DIPERDAYA LEMBU MENGANDUNG & KISAH DADU GERGASI???

Sabtu, 21 April 2012

PESERTA KURSUS DIPERDAYA LEMBU MENGANDUNG & KISAH DADU GERGASI???

KAMI SEMUA HAPPY!!!
Angin yang bertiup pada petang hari pertama KKPU telah membawa ombak yang menghempas-hempas pantai bersebelahan kem. Bertempat di pantai yang berada di sebelah kem, aktiviti sebelah petang  diteruskan dengan bermain permainan yang dinamakan "DADU GERGASI". Mesti rakan-rakan semua terkejut bila tengok sebijik dadu yang besar macam gambar ni. Setiap kumpulan akan melontarkan dadu dan sekiranya mereka mendapat nombor
SAYA ADA DADU.. KAU ADA!!!
genap mereka akan melangkah kehadapan mengikut jumlah yanag tertera pada dadu dan sebaliknya akan berundur kebelakang sekiranya nombor ganjil. 

MACAM BERAT JERKKK

KIRI..KANAN..KIRI...

NAH AMEKKKK!!

KOYAK LA BAJU AKU!!!

AKU HARUS BERJAYA!!!!!

NAK AIRRRRRRR.....

X KOYAK SELUAR KE ABG??
 Walaupun jelas kelihatan wajah mereka amat seronok dengan permainan tersebut, namun sesuatu yang tidak disangka-sangka telah berlaku terhadap peserta KKPU pada sebelah malam di mana mereka telah diperdaya dengan lembu mengandung.

LEMBU MENGANDUNG????


HAHAHHAHAH... Macam pelik je bunyi "Lembu Mengandung" kan.
Bukan lembu mengandung yang memperdayakan mereka, tetapi soalan uji minda di dalam modul "Kemahiran Berfikir Secara Kreatif & Kritis" yang telah menguji para peserta KKPU.

Setiap peserta di uji dengan batang mancis yang disusun mengikut bentuk-bentuk tertentu dan menjadikan kepada satu bentuk yang baru. Dalam modul ini, jelas menunjukkan semangat kerjasama peserta dalam kumpulan terbentuk untuk menyelesaikan soalan-soalan uji minda yang telah diberikan. Jelas terpancar semangat untuk menyelesaikan uji minda ini terlakar di wajah rakan-rakan peserta KKPU. Mereka menggunakan pelbagai cara yang kreatif untuk mendapatkan jawapan yang sebenar.




KONPIUS???


SAMPAI TULIS DI KERTAS AKAK NI

GELAGAT PESERTA MENYEMPURNAKAN TUGAS YANG DUBERIKAN

MACAM MANE NI??

YEHHHH!!! SAYA DAOPAT DUIT BARU!!!

Tadi ada citer tentang lembu mengandung kan. Jadi ini lah uji minda lembu tersebut. "Jasikan seekor lembu seperti di bawah ini kepada 2 ekor". Hah, jawab-jawab..... Walaupun ramai yang agak terkilan dengan jawapan yang diberikan namun, itulah realiti kenyataan jawapan uji minda tersebut. ^_*

HILANG KAKI LEMBU 2

Walau apa pun, TAHNIAH kepada peserta kerana telah berjaya menyelesaikan tugasan yang diberikan. Sesungguhnya, kekreatifan itu datang dari dalam diri serta usaha anda sendiri ^_^



UNTUK MELIHAT GAMBAR-GAMBAR PROGRAM SELANJUTNYA SILA KLIK ALBUM DI BAWAH INI :-


"Kecantikan yang abadi terletak pada keelokan adab dan ketinggian ilmu seseorang, bukan terletak pada wajah dan pakaiannya"

Comments
0 Comments

0 KOMEN:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...