SEKRETARIAT PERSADA UNIMAS: "MASKING TAPE" PUNCA PESERTA KURSUS KEPIMPINAN PERSADA MENJADI BISU...

Jumaat, 20 April 2012

"MASKING TAPE" PUNCA PESERTA KURSUS KEPIMPINAN PERSADA MENJADI BISU...


TAKLIMAT OLEH PENGURUS KEM BINA NEGARA SAMPADI

Sekretariat Permuafakatan Siswa/I FELDA (PERSADA) UNIMAS telah mengadakan program Kursus Kepimpinan PERSADA UNIMAS (KKPU) 2012 pada 10 hingga 12 April 2012 di Kem Bina Negara Sampadi. Program ini melibatkan seramai 40 orang peserta daripada Generasi FELDA dan 25 orang lagi daripada bukan    Generasi FELDA menjadikan jumlah keseluruhan peserta adalah 65 orang. Kesemua peserta merupakan pelajar Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS). 

TEKUN......
 Objektif program ini dijalankan adalah untuk melahirkan individu yang seimbang serta harmoni dari segi intelek, rohani, emosi dan fizikal berasaskan kepercayaan kepada Tuhan. Selain itu, program ini juga menggilap kemahiran insaniah pelajar dari segi pengetahuan, komunikasi, dan sosial disamping menjadikan pelajar mampu memberikan daya saing serta mencapai profesionalisme yang tinggi.



Kesemua peserta selamat sampai ke Kem Bina Negara Sampadi pada jam 11.30 pagi dan program dimulakan dengan ucapan pembukaan oleh En Syafie selaku Pengurus Kem Bina Negara Sampadi. Setelah selesai taklimat yang serba ringkas oleh pihak kem, aktiviti pertama yang telah dijalankan ialah "Pecah Ruyung" di mana para peserta dikehendaki melukis wajah mereka menggunakan tangan yang tidak biasa digunakan. Seterusnya gambar tersebut dilekatkan pada belakang badan setiap peserta yang lain dan mereka dikehendaki mencari semula gambar asal mereka Pada waktu ini, jelas kelihatan gelagat para peserta yang agak lucu dan mencuit hati dimana mereka berebut-rebut mencari gambar asal yang telah dilukiskan.
CANTIK X SAYA??
SAMA X MACAM SAYA?? 
GADIS MELAYU...






Selepas Solat Zohor aktiviti diteruskan dengan berteraskan Modul Komunikasi. Para peserta diminta untuk melukis berdasarkan arahan yang telah diberikan kepada peserta di hadapan. Pada masa yang sama mulut mereka telah di tampal dengan "masking tape". Peserta kedua harus melukiskan apa yang telah dilukis oleh peserta pertama & pergerakan ini diteruskan sehingga peserta yang terakhir. Kesian melihat wajah mereka kerana ada sesuatu yang ingin disampaikan namun terbatas dek kerana "MASKING TAPE". ^_^
MANA GAMBAR AKU!!!!!!!!!!!

MACAM BERATUR NAK MASUK KELAS WAKTU SEKOLAH RENDAH DULU

GATAL LA PIPI SAYA...


SAYA BISU!!!!

KIRI.. KANAN.. KIRI... KANAN...

DIA MENARI KE TU??

ISHHHH BUAYA KE APE YERK MEMBER AKU LUKIS TADI

WAH AYAM KE APE NI?? HEHEHEHE

HANYA MAMPU TERSENYUM

APA YANG SAYA LUKIS NI???

UNTUK MELIHAT GAMBAR-GAMBAR PROGRAM SELANJUTNYA SILA KLIK ALBUM DI BAWAH INI :-
ALBUM 4


"Pengalaman ialah gelaran yang diberikan oleh orang terhadap kesilapan mereka"
Comments
0 Comments

0 KOMEN:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...